Праца адным кадрам. Праект Анце Эман і Харуна Фарокі

Галерэя сучаснага мастацтва «Ў» і Інстытут імя Гётэ ў Мінску ў межах фестываля Artes Liberales прадстаўляюць

Праца адным кадрам. Праект Анце Эман і Харуна Фарокі
Выстава, лекцыі, кінапаказы

5 — 30 красавіка 2016 г.
Галерэя сучаснага мастацтва «Ў» (пр-т Незалежнасці 37А)
Адкрыццё 5 красавіка а 19-й гадзіне

unnamed

«Першая камера ў гісторыі кінематаграфіі была накіравана на фабрыку» — адзначаў некалі Харун Фарокі, выдатны нямецкі кінатворца. Ён меў на ўвазе дакументальную стужку братоў Люмьер «Выхад рабочых з фабрыкі» 1895 г. Гэты фільм, даўжыня якога ўсяго 50 секунд, лічыцца першым, паказаным на вялікім экране грамадзе, што заплаціла за прагляд. Сам Харун Фарокі неаднаразова звяртаўся ў сваёй творчасці да працы, дакладней, да яе відазмянення ў сучасных грамадствах і тэхналогіі яе рэпрэзентацыі. «Праца адным кадрам» стала апошнім буйным праектам рэжысёра. Сумесна з мастачкай і куратаркай Анце Эман з 2011 г. па 2014 г. ён правёў майстар-класы ў 15 гарадах свету. Іх удзельнікі, маладыя кінематаграфісты, пастараліся перадаць у сваіх кароткіх стужках сутнасць сённяшняй працы — матэрыяльнай і нематэрыяльнай, аплачванай і неаплачванай, традыцыйнай альбо ўзніклай толькі ў апошнія гады.

Усе фільмы знятыя адным кадрам, без мантажнай склейкі, і працягваюцца не болей за дзве хвіліны. Так узнікла своеасаблівая энцыклапедыя глабальных працоўных працэсаў.

На выставе ў галерэі «Ў прадстаўлена падборка болей за 60 фільмаў з васьмі гарадоў свету, якія адлюстроўваюць усе пяць кантынентаў праекта. Сярод іх — геаграфічна блізкія гарады да беларусаў і добра вядомыя, такія як польская Лодзь альбо нямецкі Берлін; знаёмы мінчукам перш за ўсё па назве сталічнай плошчы Бангалор; экзатычныя як Ёганесбург ці Мехіка. Інсталяцыя выставы дае ўяўленне пра тое, што «Праца адным кадрам» не з‘яўляецца наборам разрозненых твораў, а стварае шчыльную сетку розных суадносін. Адзін фрагмент тлумачыць іншы, дапаўняе альбо каментуе яго.

Анце Эман Antje Ehmann — мастачка, куратарка і аўтарка, жыве у Берліне. Сярод яе апошніх куратарскіх праектаў: Harun Farocki. What’s at stake, (сумесна з Carles Guerra), IVAM. Institut Valencia d’Art Modern, Валенсія 2016 | Was zählt! Harun Farocki / Ein Abend, Акадэмія мастацтваў, Берлін 2014 | Harun Farocki. 4 films from 1967 — 1997. An Homage, Барселона 2014 | Harun Farocki. First Time in Warsaw, Цэнтр сучаснага мастацтва Замак Уяздоўскі, Варшава 2012 | Between Eye and Hand. Video Installations at the former Hotel Pythagoras, Самос 2012 | Serious Games. War — Media — Art, Mathildenhöhe, Дармштадт 2011.
Анце Эман з‘яўлялася аўтаркай і са-аўтаркай такіх мастацкіх праектаў як War Tropes, (сумесна з Харунам Фарокі), тэатр імя Горкага, Берлін 2011 | X-Wohnungen Johannesburg, (сумесна з Харунам Фарокі), Ёханэсбург 2010 | Feasting or Flying (сумесна з Харунам Фарокі), Moderna Galerija Ljubljana, Любляна 2009 | Wege / Paths & Counter Music, Fundación Dodeca, Монтэвідэа 2005 | Urban Transformations, Goethe-Institut Toronto, Таронта 2005 | Shrinking Cities, KW Institute for Contemporary Art, Берлін 2004.
Сярод публікацый з яе удзелам Harun Farocki. First Time in Warsaw, (сумесна з Артурам Лібхартам), Варшава 2012 | Serious Games. War — Media — Art, (сумесна з Ральфам Байлем), Остфільдерн 2011.

Харун Фарокі Harun Farocki (1944-2014) быў рэжысёрам, драматургам, медыя-мастаком і аўтарам. Рэалізаваў больш за 90 фільмаў, у якіх звяртаўся да механізмаў улады і магчымасцяў вобраза. Фарокі лічыцца адным з важнейшых прадстаўнікоў дакументальнай эсэістыкі ў кінамастацтве. У мінулым годзе у Берліне быў заснаваны «Харун Фарокі Інстытут», які мае на мэце даследаванні візуальнай і дыскурсіўнай спадчыны мастака, а таксама стварэнне новых праектаў па крытычным асэнсаванні візуальнай культуры.
Лагатыпы гарадоў выпаўнены мастакамі Alice Creischer і Andreas Siekmann.

У межах выставы «Праца адным кадрам» і фестываля Artes Liberales адбудуцца наступныя мерапрыемствы:

6 красавіка 2016 г. а 19-й гадзіне
Сустрэча з мастачкай і куратаркай Анце Эман
«Драматургія аднаго кадра, альбо Як распавесці гісторыю за дзве хвіліны адным планам без мантажа»
Лекцыя з паказам фрагментаў фільмаў і размова з публікай на англійскай мове з перакладам. Мадэратарка — Лена Прэнц.

7 красавіка 2016 г. а 19-й гадзіне
Лекцыя Ёанны Сакалоўскай, куратаркі Мастацкага музея ў Лодзі (Польшча)
«Мастацкая практыка як сродак пазнавальнай картаграфіі і кампазіцыі хаоса»
Ёанна Сакалоўская запазычвае метад «кагнітыўнай картаграфіі» Фрэдрыка Джэймісана (Fredric Jameson), каб вызначыць магчымасці куратарскай і мастацкай працы ў сучасных грамадствах позняга капіталізму.
Лекцыя і размова з публікай на англійскай мове з перакладам. Мадэратарка — Лена Прэнц.

15 красавіка 2016 г. а 19-й гадзіне
Фільм Сафіі Табатадзэ «Пірымзэ» і размова з мастачкай праз скайп (Германія/Грузія)
Фільм апавядае пра тбіліскі Дом бытавых паслуг «Пірымзэ» зыходзячы з асобы самаго будынка — ад савецкага мінулага ўнікальнага архітэктурнага праекта і ідэі «добрых паслуг пад адным дахам» праз махінацыі пераходнага перыяду да непрадказальнай будучыні працы майстроў.
Фільм на грузінскай мове з рускімі субтытрамі. Мадэратар — Кірыл Калбаснікаў.

Уваход на ўсе мерапрыемствы вольны.

Праца адным кадрам і ўсе суправаджальныя мерапрыемствы ажыццяўляюцца Інстытутам імя Гётэ ў Мінску у межах фестываля Artes Liberales. Фокус фестывалю ў 2016 г. — «Паэтыка працы». За праграмай фестывалю сачыце на сайце


Leave a Reply


pARTisan©, 2012-2018. Дызайн: Vera Reshto. Вёрстка: Swagg.by .Антивирус для сайта WordPres СтопВирус